تفاوت بین برداشتن چربی بوکال و لیپوساکشن گونه چیست؟

کدام روش مناسبتر است ؟

برداشتن چربی بوکال و لیپوساکشن گونه روشهای جوانسازی صورت هستند که برای درمان گونه های "چاق" و تقویت تقارن صورت طراحی شده اند. هر روش مزایا و معایب خود را دارد و در برخی موارد ، افراد برای متمایز کردن یکی از دیگری تلاش می کنند. حال بیایید برداشتن چربی بادی و لیپوساکشن گونه را بررسی کنیم ، تفاوت بین این دو و اینکه چگونه هر روش به فرد کمک می کند تا چهره ای متعادل و طبیعی داشته باشد.

برداشتن چربی بوکال چیست؟

برداشتن چربی بوکال که به آن چربی گونه یا لیپکتومی بوکال نیز گفته می شود ، برای از بین بردن پدهای چربی اضافی از گونه ها استفاده می شود و گونه های کامل ، گرد یا چاق را که در غیر این صورت باعث ظاهر نامتقارن صورت می شوند ، درمان می کند.

روش برداشتن پد چربی بوکال در داخل دهان بیمار انجام می شود. این بدان معناست که بیمار نگران جای زخم بعد از درمان نخواهد بود. در طول عمل مقدار مشخصی از پد چربی بوکال بیمار برداشته می شود و این اطمینان وجود دارد که بیمار می تواند ظاهر هماهنگ صورت را بدست آورد.

مزایای برداشتن چربی بوکال

حذف پد چربی بوکال مزایای بسیاری دارد از جمله:

• بهبود زوایای گونه
  • تقویت خطوط صورت
  • افزایش هماهنگی صورت

گاهی اوقات ، برداشتن پد چربی همراه با سایر روشهای جوانسازی صورت انجام می شود از جمله:

• لیفت صورت: ظاهرعلائم قابل مشاهده پیری در صورت و گردن را به حداقل می رساند.
  • بلفاروپلاستی: پف های زیر چشم و همچنین افتادگی پلک بالا را اصلاح می کند.
  • لیفت میانی صورت: علائم قابل مشاهده پیری در گونه ها و پلک های پایینی را درمان می کند.
  • لیفت گردن: علائم قابل مشاهده پیری در گردن و خط فک را برطرف می کند.
  • تقویت چانه: شامل قرار دادن یک ایمپلنت کوچک در جلوی استخوان چانه است.

لیپکتومی بوکال یک روش جوانسازی بی خطر و مؤثر است اما برای همه مناسب نیست.

بیماران مناسب جهت برداشتن چربی بوکال عبارتند از :
  • گونه های چاق یا پف کرده
  • ظاهر گونۀ محدب
  • گونه های برجسته
  • گونه های فرو رفتۀ زیر استخوان گونه

پزشک زمان و منابع قابل توجهی را برای به حداقل رساندن عوارض هنگام برداشتن پد چربی بوکال اختصاص می دهد. با این حال ، خطرات مربوط به لیپکتومی بوکال وجود دارد و این خطرات عبارتند از:

• خون ریزی
  • بی حسی
  • تجمع مایعات

دورۀ بهبودی برداشتن پد چربی بوکال ممکن است تا 10 روز طول بکشد. در این مدت ممکن است بیمار نیاز به رژیم غذایی نرم یا نیمه مایع داشته باشد تا بافت های دهان به طور کامل بازیابی شوند.

بیماران مبتلا به لیپکتومی بوکال گاهی اوقات پس از جراحی دچار تورم صورت می شوند اما معمولاً طی حدود سه هفته پس از درمان به خودی خود ناپدید می شوند. هنگامی که تورم از بین می رود گونه های بیمار نازک تر و برجسته تر به نظر می رسند.

نتایج کامل برداشتن پد چربی در عرض چند ماه پس از درمان قابل مشاهده است. در همین حال ، پزشک برای پیگیری پیشرفت بیمار بعد از درمان درخواست ملاقات های بعدی را می کند.

لیپوساکشن گونه چیست؟

لیپوساکشن گونه شامل برداشتن بافت چربی از گونه ها است و روی افرادی که  گونه های چاق  دارند و با رژیم غذایی و ورزش بهبود نمی یابند ، انجام می شود.

در طی روش لیپوساکشن گونه ، چربی اضافی از گونه های بیمار از طریق لوله و دستگاه خلاء خارج می شود. لیپوساکشن گونه اغلب به عنوان یک روش سرپایی تحت بیهوشی عمومی یا موضعی یا آرام بخشی داخل وریدی انجام می شود. این روش معمولاً حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد و تنها چند اونس چربی در طول درمان معمولی لیپوساکشن گونه برداشته می شود. لیپوساکشن گونه در نهایت به بهبود خطوط صورت و در نتیجه ظاهر باریک صورت کمک می کند.

گاهی اوقات تورم ، درد و سوزش بعد از لیپوساکشن گونه ایجاد می شود. این علائم موقتی هستند و مدت کوتاهی پس از درمان از بین می روند. همچنین بهبود کامل لیپوساکشن گونه ممکن است حدود یک ماه طول بکشد.

لیپوساکشن گونه برای افرادی است که خاصیت ارتجاعی پوست خوبی دارند. در غیر این صورت ، افراد ممکن است نیاز به  برداشتن پد چربی بوکال یا سایر روش ها داشته باشند تا به نتایج درمانی جوانسازی صورت مورد نظر خود برسند.

روشهای جوانسازی صورت که همراه با برداشتن چربی بوکال انجام می شود

برداشتن چربی بوکال یا لیپوساکشن گونه

برداشتن پد چربی بوکال و لیپوساکشن گونه مشابه یکدیگر هستند اما توجه به تفاوت این روش های جوانسازی صورت بسیار مهم است. در حالی که برداشتن پد چربی بوکال پدهای چربی اضافی را از طریق جراحی از بین می برد اما روش لیپوساکشن گونه نیاز به یک دستگاه کانولا و دستگاه خلاء برای رفع گونه های چاق دارد.

تصمیم گیری بین برداشتن چربی بوکال و لیپوساکشن گونه به راهنمایی پزشک متخصص نیاز دارد.

دیدگاه شما

فیلدهای ضروری با علامت